qums

ارزیابی مهارت های مدیریتی اثربخش در مدیران مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

کیایی, محمدزکریا and محمدرضا, سالاری and رضا, مرادی (2014) ارزیابی مهارت های مدیریتی اثربخش در مدیران مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. ارزیابی مهارت های مدیریتی اثربخش در مدیران مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین (5).

Full text not available from this repository.

Abstract

زمينه: مهم‌ترين ركن رسيدن به اهداف سازماني، مديريت اثربخش است. مديران سطوح مختلف باد ويژگي‌ها، توانايي‌ها، شايستگي‌ها و مهارت‌هاي خاصي داشته باشند تا موجب اثربخشي شوند. هدف: اين مطالعه به منظور ارزيابي مهارت‌هاي مديريتي اثربخش درمديران مراكز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي قزوين انجام شد. مواد و روش‌ها: اين مطالعه مقطعي در سال 1392 بر روي تمام مديران ارشد، مياني و عملياتي تمام بخش‌هاي مراكز آموزشي درماني قدس، ولايت، شهيدرجايي، كوثر و بودعلي قزوين (78 نفر) انجام شد. ابزار پژوهش، پرسش نامه كامرون و وتن با طيف ليكرت بود داده‌ها با آزمون‌هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون خطي تحليل شدند. يافته‌ها: %8/53 مديران در نوشتن ارتباطات شفاهي و گوش‌دادن %8/30 در كنترل تنش و زمان، %3/42 در عدم اخذ تصميم‌هاي دردسرآفرين و %8/62 در تمايل به آگاهي از نقاط ضعف و قوت خود، مهارت‌ مديران مؤثر را داشتند. %8/30 مديران در تفويض وظايف فاقد مهارت مديران مؤثر بودند. بين ميزان تحصيلات با تفويض وظايف و سابقه مديريتي با توانايي مجاب نمودن افراد سطوح عالي نسبت به انجام كار رابطه معني‌دار آماري وجود داشت. نتيجه‌گيري: با توجه به يافته‌ها، به نظر مي‌رسد مديران مراكز آموزشي و درماني در برخي از مهارت‌هاي مديريتي اثربخش به توجه بيش‌تر و آموزش نياز دارند. كليد واژه‌ها : مديريت زمان، مديريت كاركنان، ارتباطات ، بيمارستان‌ها، اداره بيمارستان

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD61 Risk Management
Divisions: University Portal > vice chancellor > vcm
Depositing User: pr Management Developnt Vice Chancellor
Date Deposited: 23 Nov 2015 07:01
Last Modified: 23 Nov 2015 07:01
URI: http://eprints.qums.ac.ir/id/eprint/2230

Actions (login required)

View Item View Item